ADAPTY interní požadavky a plánování

Hledáte konkrétní téma?

26. 05. 2023 DATAMIX Solutions s.r.o.

Pro firmy, které chtějí být organizované, schopné naplánovat projekt, týmový závazek, běžnou agendu interních požadavků jsme připravili jednoduché aplikace, které se dají poskládat do funkčního celku. Jejich smysl je jednoduchý, aby uspěli lidé ve firmách. Aby zvládli, co se požaduje, neztratili se cestou, neztratili se v prioritách, ve změti operativy.

Vše jsme vytvářeli s cílem na dostupnost, intuitivnost, bezbariérovost. Provázanost na současný ICT svět byl rovněž kritériem. Vytvořili jsme firemní aplikace, v moderním cloudové technologii, vměstnali do nich bohaté know-how z běhu primárně českých firem, tak abychom je sami chtěli používat, aby pomohli našim zákazníkům, aby byli užitečné.

Nyní bychom chtěli rozvést jedno téma z aplikace ADAPTY řízení interních požadavků, konkrétně plánování.

Firemní požadavky a úkoly

  • Požadavek se rozpadá na úkoly. Má jednoho majitele a může mít kupu úkolů. Každý úkol má svého řešitele. Požadavkem např. může být zajistit nákup nového auta. Jednotlivé úkoly jsou pak asistentka zajistí tři nabídky, druhý úkol bude ověření dostupnosti financování, třetí úkol bude vyjednání v autosalonu atd.
  • Jednotlivé požadavky i úkoly se dají svázat s projektem.
  • Můžete definovat tým a sledovat požadavky a úkoly týmu
  • Plánování požadavků a úkolů je postaveno s ohledem na firemní strukturu, oddělení, týmy.
  • Plná podpora dokumentace, vkládání fotografií, videí, poznámek, nebo odkazů na živé soubory na OneDrive apod.
  • Prioritizace požadavků, fronty práce, plány, vyhodnocování – tím vším naše aplikace disponuje
  • Role a práva zajistí to, aby aplikace byla pro zvolené role správně dostupná – nač cpát někomu něco, co nepotřebuje.
  • Česká aplikace s českou podporou. U nás to nákupem nekončí.

Sestavení plánu

Sestavení plánu ve firmě může proběhnout nad poradou, nad projektem, nad cílem, nad strategickým záměrem, nad marketingovým plánem, nad aktivitami směřujícími k obchodním partnerům, zákazníkům, sítím, pobočkám apod.

Modelová situace:

  • Naplánovali jsme si plán ve firmě, konkrétně v jednom oddělení, konkrétně nad jedním týmem.
  • Tento plán se skládá z požadavků a ty se rozpadají na úkoly a mají řešitele.
  • Jsou vloženy na plánovací schůzce (nebo bez ní vedoucím, team leaderem) do plánu, který může mít podobu matice (požadavek a jeho úkoly versus stavy (zaplánováno, realizujeme, hotovo). Toto alokuje ve firmě zdroje (lidi) a například čas. Tedy vzniká plán na daný časový úsek (týden, měsíc, od-do, rok,…) ve kterém se vyskytují požadavky a úkoly, které jsou jsou kvantifikovány a přiřazeny lidem.
  • Šéf realizace, vedoucí – si po průběhu přiděleného času, nebo v průběhu: může kouknout na tu grafickou prezentaci, uvidí kartičky, které se mají přesunout „doleva“ = hotovo.
  • Po ještě nějakém čase, kdy CEO chce po řediteli realizace (obchodu, marketingu,…) stručnou informaci, jak na tom jsou lidé vs. plán – vyjede si report. Tento report může být v excelu, prezentuje lidi na jednotlivé požadavky s úkoly vůči tomuto plánu. Ihned jde vidět, co se povedlo a co méně. Jak z pohledu jednotlivých požadavků, tak z pohledu řešitelů.

Výhody a užitky

Mezi klíčové výhody patří schopnost zorganizovat se, sdílet informace, zajistit kooperaci a to vše s ohledem na firemní prostředí a strukturu. Požadavky se mohou vázat na jednotlivá oddělení, dodavatele nebo i odběratele. Mohou být směřovány na pobočky, franšízy či distribuční sítě. Plán je možné sdílet, je možné přizvat osoby mimo firmu, samozřejmě pod patřičnými rolemi a právy. Plán sám o sobě je k ničemu, ale proces plánování je důležitý.

  • Plánování
  • Organizace v průběhu výkonu práce
  • Vedení lidí
  • Průběžné vyhodnocování
  • Vizualiace
  • Reporting

V aplikaci ADAPTY řízení interních požadavků naleznete mnoho moderních nástrojů a trendů k uchopení tématu naplánované práce.

Jedním z nich je podpora agilních techniky, které se dynamicky uplatňují v moderních firmách, např. v automobilce Tesla k řízení části výroby.

Mapa či vizualizace plánu umožňuje rychlou vizuální kontrolu, uživatelé tak snadno dostávají informace o tom, na co by normálně zapoměli.

Mezi další pomocné a užitečné nástroje je různá forma připomínání a notifikování jednotlivých lidí.

Domníváme se, že další nespornou výhodou je možná vysoká provázanost, v kontextu firemní struktury na jednotlivé firemní agendy, jako jsou: dodavatelé, zákazníci, projekty, cíle, strategické záměry, přehledy nad požadavky, přidělení a správa požadavků tak, aby se uživatelé vyznali.

Nespornou výhodou je dostupnost těchto dat na mobilech. V případě nativních aplikací včetně notifikací, push notifikací, výsekem aktuálních úkolů.

Celá aplikace je responzivní, jak to jenom jde. Je jasné, že některé přehledy se na mobil prostě nevejdou a čtou se blbě. Ale kartičkový přehled je úžasný.

Pevně věříme, že lepší organizace a vhodný nástroj je krok správným směrem pro všechny firmy nebo oddělení, které chtějí rozvoj, které chtějí být lépe organizovány, které chtějí dosáhnout naplánovaných úspěchů.

Řízení interních firemních požadavků je jedna z mnoha aplikací ADAPTY.




Mohlo by Vás dále zajímat

Další články najdete zde

logo Adapty